Tunisia 2011

Tunisia 2011 – Matmata si Star Wars – Partea 2

Picture 064  Picture 0039 iunie 2011 – Feribotul ajunge abia pe la orele 17 in Tunisia.

In vama suntem deja racolati de omuletii cu spaga. Ii cunosc deja, ii miros. Incerc sa-mi rezolv singur problemele, inse se tin scai si isi dau aere de “oficiali”. Il las pe unu in final sa ne “ajute”, nu prea am de ales. La final dupa ce e totul ok, vrea spaga. Euro, dinari ce-o fi. Ii zic ca n-am nici euro, nici dinari tunisieni, iar cu cardu nu accepta :) In schimb sa nu fie desumflat total si sa ma lase in plata domnului ii fac urmatoarea propunere. 10 Dinari sarbesti – Big money ! e bancnota, arata fain. Omuletu e in culmea bucuriei. Daca ar stii ca nu-s decat 10 eurocenti …

Din Tunis, bagam autostrada (cu plata, dar nu scumpa ca-n italia) pana in Sousse. E deja noapte, dar reusesc sa gasesc hotelul unde am mai stat o data in calatoria anterioara. Acelas pret, aceleasi conditii, adica 10 euro/noapte/om in apartament cu baie/bucatarie si dormitor.Picture 072

Seara iesim in oras dupa haleu. Pe strada ne acosteaza un individ.

Hello my brother! Hello my sister! How are you?

Pretinde ca este bucatar la hotelul nostru si daca cumva nu l-am remarcat pe acolo. Miros teapa si spaga care urmeaza, dar incerc totusi sa fiu ok cu el sa vad ce-o urma.

Omul pare prietenos la prima vedere, ii spunem ca vrem de mancare si ne recomanda un restaurant chiar din zona, intr-o piateta destul de centrala si populata, asa ca, la naiba, mergem acolo, ce-om putea pati ? Bani oricum nu ii dau.

Macarea e chiar foarte buna si ne intretinem cu el destul de ok pe diverse teme.

Deja parca ma rusinasem de faptul ca l-am considerat tepar cand …

Vrea bani. Vrea cu imprumut. Ii trebuie lu` masa insulina, in seara asta, acum, la ora 22, acum musai. Maine ia salariu, ni-i da inapoi.

Nu vreau sa ii dau, ii spun clar, nici la prieteni, nici la familie nu dau imprumut, sa ramanem prieteni.Picture 147

Dar omul insista si deja ma scarbeste. Cand vede ca nu vreau sa ii dau baga apropo ca la ei a fost revolutie, politia nu-si face treaba si ca … Ba ca ne da telefonul ca si garantie (sunt sigur ca orice ar fi facut tot isi recupera cumva telefonul), ba sa venim cu el la spital.

If you don`t give me money that means that you hate tunisian people. No, that means that you say fuck you, fuck your mother !

Nu mai are sens sa stam de vorba cu individul, platesc consumatia (din care si o bere a lu asta, asta a fost spaga lui ca ne-a dus la un restaurant ok) si plec in injuriile lui din spate.

La hotel am pus o intrebare la receptie daca lucreaza cineva la bucatarie cu semnalmentele jegosului. Stiam raspunsul deja : nici nu au bucatarie :)

10 iunie – De dimineata merg sa imi cumpar o cartela gsm si un modem 3g pt net. Gasesc un orange shop, pretul e ok si batem palma.

Picture 178Greseala mare care am facut-o este ca am ales orange … sunt de abia 3 luni in tunisia si acoperirea este de cacao … plus ca serviciul am putut sa-l activez abia dupa cateva zile in alta locatie, pt. ca pupaza care mi-a facut contractul a uitat sa activeze serviciul …

In fine, plecam cu destinatia Matmata. Pana la Gabes chiar e si autostrada.Picture 081

In 2007 cand am fost in Matmata, te calcai pe bataturi cu toti turistii care erau acolo si abia gaseai cazare. La Sidi Driss , un hotel facut in genul caselor troglodite unde s-a filmat si Star Wars nici nu puteai sa te apropii … Si in 2007 am fost in februarie cand nici nu era sezon!

Acum ? Gol, pustiu, liber … revolutia le-a alungat toti turistii.

De la intrare un nenea tuciuriu pe troscoleta ne agata daca nu vrem cazare, daca nu vrem ghid, daca n-o vrem pe masa etc. Dar din experienta din Sousse il ignoram.

Tragem la Hotel Matmata, un hotel mare, de peste 50-60 camera, 4 stele am impresia.

E gol, pustiu, hotel fantoma. Aflu ca doar un alt cuplu este cazat, dar si ei pleaca tot azi.

Picture 099 Picture 124

Suntem singuri cuc . Camerele totusi sunt curate, dar piscina e goala si plina de gunoaie … Pretul rezonabil, 29 euro pt amandoi cu mic dejun (care cred ca a fost de pe vremea cand aveau turisti, deci vechi de un an ).

Iesim si prin orasel sa vedem “minunea” cu Star Warsu … parca pustiu asa nu are nici un farmer. Ne mai intalnim de cateva ori cu al tuciuriu pe troscoleta, dar ignorance is bliss.

Picture 153Picture 242

Picture 027Picture 025

Comments

comments

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login