Uganda

Entebbe

Money in Entebbe zoo in Uganda.

Street in Entebbe Uganda on bicycle.Pentru ca ieri am mesterit aproape toata ziua la bicicleta nu am avut ocazia sa vizitez orasul. Asa ca astazi am decis sa mai raman o noapte  si sa ma bucur de ce are de oferit zona.

Dupa ce am servit micul dejun de dimineata m-am suit pe bicicleta cu intentia sa vizitez gradina zoologica. Din ce am citit nu este ca un zoo clasic european ci mai degraba ceva orientat catre safari.

Zona este presarata de dealuri si am de urcat pante abrupte ori de coborat in viteza. Ma obisnuiesc foarte greu cu circulatia pe partea stanga. Mai bine zis nu ma obisnuiesc deloc. Ma tot trezesc pe contrasens si sunt claxonat intens. Imi aduc aminte de un banc mai vechi care ma amuza :img_0099

Un cetatean conduce un autoturism pe o oarecare autostrada si asculta radioul.
La un moment dat, crainica de la stiri anunta :
– Pe autostrada x un nebun merge pe contrasens.
Cetateanul, extrem de enervat :
– Nu unul, sute, mii !

Entebbe ZooPopulatia este pasnica, doar cate un copil imi mai arunca cate un muzungu. Toti se uita la mine curiosi de parca eu as fi negru si nu ei 🙂 Pe strada este curat, chiar foarte curat. Wilhem, baiatul de la hotel, mi-a spus ca aici sunt foarte stricti in legatura cu aruncatul gunoaielor si poti primi usor o amenda. Cand ii aratasem poze din Egipt se amuza de managementul deficitar al deseurilor de acolo.

La gradina zoologica imi las bicicleta la paza contra sumei de 2000 UGX iar intrarea ma costa 30000 UGX. Ma bucur totusi ca pot plati cu cardul, un lux de care in Sudan nu am avut parte.

Gradina zoologica se afla pe malul lacului Victoria, este plina de verdeata si are o varietate mare de animale. Ma bucur nestingherit de nimeni in explorarea ei. Singurele animale care nu sunt captive sunt maimutele care alearga de capul lor printre picioarele vizitatorilor.

Dupa ce termin vizita ma plimb prin oras. Ieri la asamblare mi-a cedat cricul si pentru reparatie am nevoie de o piulita.

img_0065Intreb in stanga si in dreapta si sunt indrumat catre un magazinas unde am noroc. Ma bucur ca toata lumea vorbeste engleza la nivel acceptabil si sunt amabili. La hotel reusesc sa repar cricul si astfel Rih este gata ca maine sa o luam din loc.

Hotelul la care stau este placut, din pacate penele de curent sunt foarte dese. Astazi de pe la orele 12 pana acum la ora 19 nu am avut electricitate.Compenseaza totusi cu angajati amabili si prin curatenie. Seara ma bucur si de bucataria hotelului si servesc o pizza “traditional africana”.

Pana una alta imi place Uganda. Dupa atata desert este ciudat sa vad atata verdeata. Ma bucur si de o temperatura placuta, daca acum doua saptamani pedalam la 42-43 grade, acum aici sunt 28-30 grade.

Comments

comments

Most Popular

To Top
Read previous post:
Jambo muzungu ! In Uganda

Ma aflu in Khartoum si ma bucur de ospitalitatea lui Basim. Vestile de ieri mi-au dat totul peste cap. Stiam...