West Africa - Dakar Senegal

Dakar – Plecarea si Europa – Partea 1

Picture 201De ceteva luni tot planuiam sa revad Africa. Initial m-am gandit sa merg in Tunisia si Algeria, am sunat chiar si la ambasada Algeriei pt. vize si am aflat conditiile …
Ma gandeam la o tura scurta de incalzire pt. big trip de la vara Bucuresti-Cape Town … Insa s-a ivit o problema, si anume din caPicture 253uza de afaceri, la vara nu voi putea pleca 3-4 luni sa fac big trip-ul … So … Ce-ar fi sa fac acum ceva mai lung ? Timbuktu suna bine … Si ar fi superb sa vad Dakar-ul imi zic eu …
Gandul prinde contur … Si uite asa, pe la sfarsitul lui ianuarie sunt in drum spre Roma, Italia sa-mi obtin vizele de Mauritania si Mali. Viza de Senegal o obtinusem din Bucuresti, de la consulatul lor onorific. In Roma am reusit in aceasi zi cand am ajuns sa obtin viza de Mauritania, iar cea de Mali a doua zi. Costurile la vize au fost 110 euro-Senegal/multiple intrari, 100 euro-Mauritania/multiple intrari si 35 euro-Mali/o intrare. Cu toate vizele in p
asaport inapoi in Rumunija sa ma pregatesc.
Stabilesc data plecarii 2 martie … Si trec o saptamana-doua fara sa fac mare lucru la mobra … Abia pe ultima suta de metri incep sa ma agit … Nu mai am timp sa fac comanda la piese si asa mai dearte … Victor ma ajuta si imi confectioneaza cutiile laterale din aluminiu plus suportul. Le terminam in ultima zi … Pe langa asta s-a mai ivit o problema, am incercat adaptarea la pompa de benzina a unui releu ajutator … din poacate cand i-am dat drumul s-a incins plus a trosinit un integrat … in final am aflat ca nu era foarte important si merge si pe direct, dar m-a panicat nitel …
Picture 220De asemeni am avut marea inspiratie sa cumpar cu vreo 2 zile inainte sa plec un regulator de tensiune de schimb … mi s-a ivit ocazia sa vad anuntul pe motociclism si am zis ca o fi vreun semn … se pare ca a fost
Inca o mica peripetie, am avut un accident cu xt-ul si mi-am facut echipamentul de cross ferfelita … eu am scapat cu genunchPicture 233ii juliti, mobra nimic … dar aveam sa plec imbracat ca un boschetar pana in Austria de unde urma sa imi cumpar alt echipament …
Si uite asa vine 2 martie … kitul de lant e pe duca, echipament n-am, cauciucurile sunt muci si asa mai departe … si totusi plec … Taica-meu ma duce cu dubita pana in Arad … ajungem noaptea tarziu, pe la 3-4, pt. ca asteptasem in Bucuresti sa vad daca nu fac rost de integratul care explodase, dar nimeni nu a fost amabil sa ma ajute si mi-am bagat picioru si am plecat asa, dar destul de tarziu …
Spre Nadlac e coada mare de tiruri, asteptam in fundul lor inca fo ora pana vin niste gabori si ne indeamna sa o luam pe contrasens … si asa ajungem si noi in Nadlac unde tragem la un motel dragut si ieftin …
A doua zi, 3 martie, montez rapid cuferele de aluminiu pe mobra, fac bagajul si da-i. Trec rapid granita la unguri, cumpar vigneta si ma mai opresc doar din 200 in
200 km sa bag benzina. Pe la ora 17 sunt deja in Viena, unde trag la hostelul unde aveam rezerva. Aici mai dorm in camera cu niste americani care 2 nopti m-au terorizat prin faptul ca au venit tarziu in camera, au trancanit vrute si nevrute cand io incercam sa dorm … Nu-i bai, dimineata i-am tinut si eu in suspans cu un dus prelungit in timp ce-si faceau somnul de frumusete
Picture 2414 martie, zi de cumparaturi … fuguta la Auner si inca cateva magazine de mobre … Cumpar echipament, uleiuri, kit de lant etc., tot mai putin cauciucuri care le aduceau doar pe comanda … asta e, urmeaza sa caut in spania de cumparat. Inapoi la hostel, stresat seara de americani si stresat americani dimineata
5 martie, la 6 dimineata sunt la mobra, incarc bagajele si plec. Vremea e naspa, e frig si cerul e incarcat de nori. Aproape de Graz imi cade lantul pe autostrada, trag pe banda de urgenta, credeam ca mi s-a dus ambreiajul … am noroc si a sarit “frumos” asa ca il pun inapoi, merg asa putin si caut un popas. Aici intind lantul la maxim dar tot are burta. Prin alpi fac frigul la greu si sunt imbracat subtire … geaca de enduro, platosa, tricou de cross si un Picture 208tricou normal … pantaloni de cross … abia asteptam sa vad o benzinarie si alimentam la 100 km sa ma mai incalzesc … Imi tot ziceam, inca putin, ajung in Italia si e cald … Am ajuns eu in Italia, pe la Venetia m-am mai incalzit, dar apoi spre Livorno am intrat prin munti si s-a facut iar frig … si daca era doar atat … a inceput sa ploua si apoi sa ninga … erma inghetat ca un kko, mergeam incet din cauza zapezii care se depunea pe autostrada, ma depaseau pana si tirurile … s-a facut si noapte … picaturi pe ochelari, faruri, lumini, deja era spre tortura … Dar pe la ora 22:30 ajung in Livorno unde vrmea e mai ok, dar un vant f. puternic. Vreau sa zic ca am ajuns cu chiucu vai, pt. ca lantul a inceput s afaca probleme mari, cum acceleram mai tare incepea sa dea in gol sa sara peste dinti, ma tot rugam sa ma tina pana la Livorno si apoi in Barcelona vad unde sa-l schimb … Am probleme sa gasesc docul de unde sa i-au feribotul, astia sPicture 238e mutasera, oamenii ma indrumau in italiana si eu stiu doar engleza … pe la 23:40 reusesc si gasesc … dar aici nimeni … astept in frig si vant inca fo ora, doua … Vine un tip, imi da biletele si cica feribotul are intarziere majora … pe la 5 dimineata ajunge abia … Inca 3-4 ore in frig … nu mai pot, vreau sa dorm putin, vreau sa imi simt mainile … Fuguta in Livorno, 40 euro la hotel, dormit 3 ore beton, inapoi si sus pe feribot.
Ziua de 6 martie mi-o petrec pe feribot … merge incet si pe langa coasta pt. ca este furtuna … Abia a doua zi, pe 7 martie ajung in Barcelona in jurul orei 11. Ca sa fie Picture 242ghinioanele complete, cand mi-au legat mobra pe feribot, au pus chinga peste valva, a spart capacelul care a intrat inauntru si aerul a iesit afara … M-a costat 2 cartuse cu co2 sa o umflu la loc …
Aici trebuie musai sa gasesc un service. Lantul nu mai tine deloc, abia plec de pe loc, foaia mai ca nu mai are dinti … Din tara imi gaseste matusa mea o adresa, merg
glont acolo si contra sumei de 104 euro mi se schimba kitul (cu piesele mele din austria). Dureaza fo 3 ore care le ard aiurea prin Barcelona …
Dupa ce e ok mobra, plec spre Valencia, si de aici mai departe … dar se face noapte si frigulet, asa ca ma ghidez aiurea dupa gps in cautarea unui hotel … numai pe drumulete inguste si zona muntoasa … Benzinariile aici se pare ca se inchid cum se face noapte si sunt pe vapori de benzina , insa am noroc, gasesc un motel dragut, 26 euro si dorm bine. In fine, a fost o faza gen filme, western, cand intru in motel, avea bar la parter … intru pe usa si toata lumea se opreste din discutii si se intoarce cu ochii pe mine … fo 10 secunde a fost o liniste de mormant , apoi au inceput iar sa palavrageasca … unii mai curiosi nu mai scapam de ei …
8 martie, plec, alimentez cu benzina din 200 in 200 km … Murcia, Granada, Malaga si apoi in Tarifa unde innoptez la un hotel .Picture 246

Comments

comments

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login