Tunisia 2011

Tunisia 2011 – Ksar Ghilane in inima Saharei – Partea 3

Picture 295     Picture 337             11 iunie 2011 – In 2007 am vrut sa merg in Ksar Ghilane, dar nu am mai putut din motive tehnice. Acum nimic nu ma mai retine.

Sunt cam 150 km pana acolo. 50 pe un drum principal care leaga Matmata de Douz si apoi 100 km pe un drum facut special pt. turistii care vor sa vada oaza.

Asfeltul este acceptabil , atat ca este mulat dupa fiecare denivelare a terenului – chiar e fun sa ii dai gaz cand esti in varful derdelusului . Pe alocuri desertul isi mai reintrase ib drepturi si erau limbi de nisip pestre drum – unele mai micute iar altele maricele.

In oaza in schimb nu e asfalt. Eu am mobra cu gume Michelin Anakee si mobra face in toate directiile. Pe mine nu ma deranjeaza mult, dar pe Nicoleta da :)

Asa ca 2 km merge pe jos iar eu cu mobra …

Tragem la Caping Paradis. Doar scrie bikers camp la intrare. Pretul e rezonabil, 14 euro/caciula all inclusive (3 mese) la cort. In fine, in cort ai oarecare conditii, sunt paturi . Baia este comuna dar surprinzator de curata.

Well, oaza e faina, de vis, exact cum mi-am imaginat-o. Dar oamenii sunt prietenosi si nu vor spaga :)

Ne imprietenim rapid cu hotelierul, cu barmanul si cu un grup venit in vacanta din Sousse.Picture 357

Ne-au invitat sa facem o paine a desertului la asfintit. Am mers pana la marginea oazei, am facut focul, am aruncat painea in foc si apoi am mancat-o .

Spre seara oamenii au incins o petrecere dar noi eram cam obositi asa ca n-am stat mult si ne-am retras.

Picture 05012 iunie 2011 – Ne luam la revedere si promitem ca ne mai intoarcem in Ksar Ghilane. O luam inapoi catre Matmata si apoi catre Medeine si Tataouine. Drumul este foarte fain pana la Medeine, virajat frumos prin munti, satuce mici si intortocheate.

Ajunsi in Tataouine cautam cazare insa nu gasim absolut nimic, e plin de refugiati libieni. Pana si hotelurile scumpe de 4-5 stele sunt full.

Tinand cont ca spre Bordj el Khadra nu se poate ajunge decat cu o aprobare din partea armatei, dar care tinand cont de conflictul din Libia e practic imposibil de obtinut decidem sa ne intoarcem spre Gabes.

Aproape de Gabes, cam la 10 km gasim un hotel cochet si extrem de ieftin (6 euro/caciula) si decidem sa innoptam aici.Picture 123

13 iunie 2011 – Mergem in Gabes. Orange-ul care l-am luat din Sousse nu mi-a fost activat nici acum si mergem la centrul lor principal.

Asteptam 2-3 ore pana cand in final reusesc sa vorbeasca cu cei din Sousse si imi rezolva problema. Deja e cam tarzior asa ca mergem inapoi in Matmata, la acelas hotel.

Picture 151Picture 118

Comments

comments

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login