Egypt

Pe urmele faraonilor – Valea regilor

Temple of Hatshepsut El-Deir El-Bahary in Luxor.

img_1116Egiptul in perioada de glorie aducea peste 11% din PIB din turism. Din cauza numeroaselor atentate si a instabilitatii tarii, astazi acel 11% este doar un vis frumos.

Din aceasta cauza probabil si politia nu a mai vrut sa riste nimic cu mine si m-a pus pachet pana la Luxor. Toate bune si frumoase, insa eu am feribotul pe 6 noiembrie catre Sudan, iar de Aswan ma despart 220 km. Asta inseamna fix doua zile de pedalat. Ajungand prea devreme in Luxor mi-au dat planurile peste cap.
Simt ca prind radacini aici si as vrea sa pedalez. Dar unde ? In Aswan nu e mare lucru de vazut …

Asa ca decid sa raman in total 5 nopti aici. Zona este bogata in istorie, multe muzee, morminte de faraoni si temple.

img_9146Lipsa turistilor m-au facut sa ma bucur si mai mult de ospitalitatea oamenilor. Am intalnit cam 25 din bucatarii hotelului, toti m-au vazut de la masa si vor sa-mi prezinte o oferta imbatabila. Daca cumva ma plimb pe langa Nil nu mai scap de capitanii de feluci, toti dornici sa ma duca pe “Banana Island” si sa vad apusul. Daca cumva scap de ei si fac ocol prin centru, dau peste pilotii de “caleche”, sau autointitulatii soferi de “Ferrari egiptean”. De pe margine mai ies cateodata in graba patronii de magazinase … hai inauntru, stii cat de ieftin e?

Ieri am fost cu un tur de la hotel pe “West bank”. Pretul de 50LE a fost corect. De dimineata, la ora 8 fix a venit Alladin jos sa ne ia. Pe mine, 8 chinezi si un american.

Pe langa cei 50 LE ne-au mai costat 105LE taxele de intrare (pret redus de student).

Alladin este scund, are 43 de ani si vorbeste o engleza cu accent arabesc, dar inteligibila. Incearca sa fie placut si mai spune cate o gluma. Daca prima oara cand zice de “egyptian minute” , de “disney ride” si altele sunt acceptabile, devin plictisitoare pe masura ce insista cu ele.

img_1125Incepem cu colosii lui Memnon, apoi continuam la templul mortuar al lui Ramses II – Medinet Habu. Dupa ce ni se ofera 20 minute sa exploram de capul nostru templul ne mutam pe Valea Regilor. Aici vedem doar trei morminte. Alladin ne avertizeaza la doua dintre ele, cele mai adanci, ca va fi foarte cald inauntru. Si are dreptate, este sauna. Cand iesim afara desi sunt aproape 39 de grade, ne este mult mai racoare ca in interior.

Ultimul obiectiv vizitat este templul lui Hatshepsut – El-Deir El-Bahary. Inainte de el totusi ne oprim la un atelier de alabastru, probabil o relatie de-a lui Alladin de unde isi mai ia un comision daca vreunul dintre noi cumpara ceva.

Pe la ora 2 dupa-amiaza ajungem inapoi la hotel. Ziua mi-o petrec in oras la pas.

Azi imi umplu ziua vizitand ce a mai ramas de vazut : templul Luxor . Raman pana seara tarziu sa vad “jocul de lumini”.

Azi probabil au inceput sa ma cunoasca toti sarlatanii. Nu am mai avut decat un bucatar , doi caleche si vreo 2 you walk like an egyptian, dar si acestia au fost timizi si nu au insistant excesiv cand i-am ignorat.img_9276

Maine voi pedala pana in Edfu 110km iar marti inca 110km pana in Aswan. As fi preferat drumul prin desert, insa nu am voie pe acolo. Nici de wild camping nu se pune vorba, pe langa Nil este suprapopulat si de altfel politia nu-mi permite acest lucru …

Comments

comments

Most Popular

To Top
Read previous post:
View from the entry of the amazing temple of Karnak, in Luxor Egypt.
Thebes ,Karnak ,Luxor

Intrucat planurile mi-au fost dejucate de catre politie, sunt cu mult mai devreme in Luxor. Decid sa stau patru nopti...