Syria & Jordan

Siria & Jordan – Prin ploaie catre turci – Partea 1

Picture 009 Picture 017
De ceva vreme ma incerca un dor crunt sa plec in pribegii cu mobra. Mai ales, ca in 2009 dupa ce am suferit o operatie cu ligamentu incrucisat am stat pe bara si nu am mai facut nici o tura mai faina.
Cum am mai avut tentative sa merg in Siria, ma gandesc ca pot face o tura scurta sub o luna si low cost in zona.
De obicei in turele mai lungi am plecat singur, dar acum ii suna si boului de Mircea ok o tura pana acolo si chiar putin mai departe. Iordanul suna fain, sunt multe de vazut. Ma incanta pozele cu offroad in Wadi Rum. Ramane stabilit, plecam in Iordania.

Intr-o seara ma vad si cu o cunostinta mai veche. Vrea sa plece si el pe undeva … ii spun de iordania, ii suna bine si lui. Ramane stabilit.
Oamenii nu au mobre de enduro-touring, dar nu e bai. Achizitionam inca 2 Africa Twin, motoreta care mie mi se par ideale pt. o tura de genul si in plus, putem merge si cu piesele de schimb la comun. Acum avem toti 3 acelas tip de mobra !
Urmeaza pregatirile cateva luni la relantiu asa in care schimbam toate consumabilele, punem motoretele la punct si luam piese de rezerva : rulmenti, regulatoare de tensiune si kit de reparatie pompa de benzina . Altceva nu pica la africane.
Si usurel vine si ziua de 19 aprilie. Trebuie sa plecam, insa George nu si-a terminat pregatirile . Cei de la service unde si-a reglat motoreta i-au uitat o piesa de la frana pe fata. Se duce la ei de dimineata, insa piesa e de negasit si i se face o improvizatie. Chestia cea mai nasoala este ca reusim sa plecam abia in jurul orelor 13.Picture 022
Tinand cont ca avem bagaj consistent, decidem sa ocolim Bucurestiul prin toate comunele faine din jur – chitila-ciorogarla-magurele-1 decembrie si apoi glont spre Giurgiu. Trecem fara nici un stres prin granita la Bulgari, dupa ce ne facem in prealabil asigurari de sanatate si plinul de benzenol.
La aprox, 10 km de Russe, ploaie. Destul de consistenta, nu e placut sa mergi pe ea. Ne oprim intr-o halta de autobuz si ne inghesuim acolo cu tot cu mobre, chit ca ii deranjam nitel pe cetatenii care asteptau acolo … Stam cam 15-20 minute pana se opreste ploaia si ii dam inainte.
Pana la Nova Zagora drumul e bun si foarte liber. Aici bagam benzina si apoi drumul se schimba. Numai cratere, care de care mai periculos, e noapte si ploua marunt. Tocmai cand ziceam ca nu se poate mai rau, de la Simeonvovgrad, detur pe un drum comunal, plin cu cratere, tiruri turcesti si praf.

De la Svilengrad, “autoastrada” care e in lucru e cam blocata de tiruri … cica granita turceasca e in pauza, da ii dam inainte, stiu un hotel in kapitan Andreevo cu parcare safe. Incepe sa ploua torential si ne uda pana la chiloti. Ne oprim putin intr-o benzinarie dar nu mai e mult, maxim 2 km si ii dam asa. Ajungem la hotel, 40 euro pt. toti 3, e ok, punem mobrele in curte, pasapoartele in camera la uscat, mancam ceva si ne culcam.Picture 023

Comments

comments

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login